W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić jak istotną rolę pełni internet w życiu wszystkich ludzi. W ciągu ostatnich lat internet okazał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w kampanie reklamowe w social media lub w reklamy w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto również dodać, że aż 70% Polaków codziennie używa internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Jest to między innymi ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. filtr algorytmiczny google levelrank . Statystyki mówią, że nawet 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyników i aż 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie ruchy, mające na celu uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy potrafią skutecznie pozycjonować stronę www. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google powinny być wciąż monitorowane tak, żeby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, żeby zlikwidować wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promocję strony we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak bardzo ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!