W pierwszej kolejności trzeba uzmysłowić sobie jak istotną funkcję w życiu wszystkich ludzi pełni internet. To właśnie internet stał się głównym miejscem dystrybucji usług, gównie dzięki ich łatwej dostępności i dużemu wyborowi. Także promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze znajduje się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują ogromne pieniądze w reklamę w social media czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W skali miesiąca jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia używa internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Więcej niż 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. Statystyki mówią, że aż 90% użytkowników internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% użytkowników klika jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszelkie działania, które mają na celu zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google muszą być wciąż monitorowane tak, żeby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, aby usunąć wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promocję witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to gwarancja lepszej rozpoznawalności marki, zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!